Çalışmalar İlerledikçe

Sesimizi bulma yolunda hızlı hızlı ilerliyoruz.Anlatılar gün geçtikte ilham verici oluyor,anlatmak kadar dinlemek de keyifli oluyor haliyle.Parçalarımıza hakim oldukça anlatı sırasında oyuncular daha açık oluyor ve anlatan,dinleyenin onu etkilemesine,değiştirmesine izin veriyor,hikayeler o dairede anlatıldıkça şekil buluyor.Buna benzer birkaç an yaşadım kendi anlatımda ben de ve şimdilik bu anları tutmaya çalışıyorum ama bir yandan da yavaş yavaş tekli çalışmalara da yoğunluk vermeliyiz diye düşünüyorum.Özellikle önce ezberleri halletmeliyiz.Çünkü ezber tam olmayınca oyuncu evet ana hikayeyi bir şekilde aktarabiliyor ama romanın diliyle bir ilişki kuramamış oluyor ya da kurduğu ilişki kesikli oluyor.Salı günkü çalışmamız bu anlamda faydalı oldu diyebilirim.
Cumartesi çalışmasında Tuba  kırmızıyı anlatırken bir anda şarkıya girdi ve biz de onunla beraber söylemeye başladık daha sonra biz şarkıyı söylerken o anlatısına devam etti ve çok güzel bir şey çıktı ortaya hem dinlenebilirlik açısından hem de grubun tamamının o bölümün bir parçası olma açısından çok keyifliydi.Bunun üzerine parçalarımıza uygun şarkılar bakmaya başladık.Ben para için ''hamamcı teyze'' şarkısını düşünüyorum şimdilik.İleride bakıp, bu fikre gülmek için de kayıtlara geçiyorum :)Salı günü şarkı çalışmasında bu önerim üzerine biraz çalışma fırsatı bulduk.Para bölümünün sonunda para İstanbul'da girip çıktığı yerleri anlatırken şarkıya girip belki bahsettiği yerleri şarkıya uyarlamak ya da  grup şarkıyı söylerken üzerine konuşmak gibi fikirlerim var.Deneyip göreceğiz.
Bunun dışında hepimiz bendirleri perde olarak kullanıyoruz, ben bir tane zilli defle çalışıyorum ama biraz daha kullanmayı öğrenmeliyim.Beni zorlayan bir şey değil de benim bir parçam olan bir şey olmalı.Bunun üzerine salı günü kendi çalışmamızı yaparken defin yaratacağı imkanlarını araştırdım.
Para bölümünün ezberini tamamladım yavaş yavaş diğer parçalardan eklemeler yapmaya başlayabilirim.
Çalışmalara 1 gün daha ekledik.Yarın (cuma) Florenski'nin Tersten Perspektif kitabını konuşmak üzere toplanacağız.
Hem sahne çalışmaları hem de kuramsal çalışmalar hızla ilerliyor.


cansu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder