Ritm ve Metin Düzenleme Çalışmaları

son çalışmadan bir fotoğraf
Hepimiz bendir sahibi oluktan sonra ritm çalışmalarına ağırlık verebildik.Her çalışmada önce bendir çalıp,şarkı söylüyoruz.Bu çalışmaların sonucunda aşama kaydettiğimizi söyleyebilirim.En azından kendi adıma hem çalıp hem söyleme konusundaki sıkıntılar kayboldu.Şimdilik daha önceden de çalıştığımız ilahileri çalıyoruz.Tabi bu sırada bendir çalmaya odaklandığımız için şarkıları doğru şekilde söylemeye çalışmak bazen geri planda kalabiliyor.Son çalışmada kayıtlar aldık.
   Bunun dışında bendirleri oyun içinde daha işlevli bir hale getirmenin yollarını arıyoruz.Birkaç çalışma önce Bengi ve Behiç bunun için güzel öneriler getirdi.Behiç bendirde karagöz kuklası gibi hazırladığı figürlerin gölgesini oynatırken, Bengi iplerle bendire bağladığı figürleri bendirin üzerinde oynatıyor ve anlatısını onlarla canlandırıyor.Örneğin ''Benim Adım Ölüm''de geçen ihtiyar ve genç nakkaşın konuşmalarını bu şekilde dinleyenler hikayeyi,karakterleri daha kolay takip edebiliyor.Ya da ''Ben,Şeytan''bölümünde şeytan türlü kılıklara girebilmesine rağmen neden hala kuyruklu,boynuzlu bir şekilde çizildiğini
anlamadığını söylediğinde o şekilde çizilmiş şeytanın gölgesini bendirde görmek bizde bir imaj oluşmasında yardımcı oluyor.
     Herkes kendi bölümüne hakim olduktan sonra metin düzenlemesine girdik.Ben metin düzenleme aşamasında biraz zorlanıyorum.Paranın kendi başından geçen hikayeleri anlatırken bir anda Ester'e, Kara-Şeküre-Hasan aşkına geçmek zor  ve kesikli oluyor.Sanırım dille ilgili bir problem yaşıyorum,diğer figürler gibi paranın da romanda anlatılan ana hikayenin herhangi bir anında bulunabileceği durumunu avantaja çeviremiyorum.Bundan sonraki süreçte biraz daha metin düzenleme üzerine duracağız.Bir de şöyle bir fikir var , bir figür (şimdilik Kırmızı'nın anlatısının buna daha uygun olduğuna karar verdik)oyunun başında ana hikayeyi anlatsın sonrasında diğer figürler bu ana hikayede seçtikleri kısımları detaylandırarak anlatsın.Oğuz bu çalışma için ana hikayeden sevdiğimiz ,anlatmak istediğimiz kısımları seçmemizi önerdi.Ben hem sevdiğimden hem de her Ester bölümünde Ester'in mektuplar karşılığında aldığı altınlardan bahsetmesi üzerine Ester'i ve Ester üzerinden Kara-Şeküre-Hasan mektuplaşmasını aldım.Beraber yaptığımız metin okumasında ise 34. bölüm olan Ben,Şeküre'ye kadar geldik.
  Tüm bunlar olurken arada hasta olduk,yeni yıla girdik,hediyeleştik.Önümüzdeki tatilde daha çok yoğunlaşıp, bloga daha çok yazı gireceğimizi umuyorum:)

Cansu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder